KOLANO SKOCZKA WROCŁAW

W porównaniu do ciężaru jaki staw kolanowy dźwiga ma on bardzo dużą ruchomość. Dlatego jest stabilizowany przez bardzo dobrze rozwinięty aparat więzadłowy, ale także mięśnie zapewniające w nim ruch. Największy z nich mięsień czworogłowy stabilizuje go od przodu przechodząc na wysokości rzepki w tzw. więzadło rzepki. Poprzez przejście mięśnia w ścięgno na wysokości rzepki zostaje zmieniony wektor siły mięśnia czworogłowego, dlatego ta struktura jest bardzo narażona na przeciążenia, szczególnie u sportowców.

Przyczyny Kolana Skoczka

Ból kolana spowodowany może być uszkodzeniem wielu struktur. Więzadło rzepki poprzez zmianę wektora siły oraz częstą pracę ekscentryczną jest szczególnie narażone na przeciążenia.

Istota problemu polega na nadrywaniu się poszczególnych włókienek więzadła, powodując jego osłabienie i ból kolana. U każdego z nas dochodzi do takich mikrouszkodzeń, natomiast ich ilość jest na tyle mała że organizm sobie z nimi radzi. W przypadku sportowców ilość mikrouszkodzeń może przewyższać możliwości kompensacyjne organizmu – dlatego dochodzi do entezopatii.
Wśród przyczyn pośrednich należy zaznaczyć dysbalans mięśniowy uda, który prowadzi do zaburzeń biomechaniki nie tylko stawu kolanowego, ale całej kończyny.

ból kolana - kolano skoczka Wrocław

Leczenie Kolana Skoczka Wrocław

Najważniejsze jest zaprzestanie aktywności fizycznej narażającej mięsień czworogłowy na mocną pracę ekscentryczną, a także siły skrętne (wszelkie skoki, jazda na nartach, rolki, łyżwy). Sama struktura jest bardzo mocna, dlatego udaje się stosunkowo szybko usunąć ból, działając odpowiednimi metodami:

W przypadku trudniejszych przypadków (profesionalny sportowiec, duża budowa, mocny ból) terapie należy uzupełnić o inne zabiegi

W dalszym etapie postępowania należy skupić się na przyczynie problemu:

Dlaczego fala uderzeniowa jest tak skuteczna w terapii kolana skoczka?

Fala uderzeniowa jest niczym innym jak falą mechaniczną oddziałującą z dużą intensywnością na zmienione chorobowo tkanki. Więzadło rzepki jest bardzo mocną strukturą narażoną na ciągłą pracę. Zabieg dostarcza odpowiednio mocną ilość bodźców do regeneracji więzadła. Wytwarza się na jego strukturze mikrouszkodzenia, które powodują nadbudowę włókien kolagenowych dzięki czemu ból kolana ustępuje. Przeczytaj więcej na temat fali uderzeniowej.