Zespół bolesnego barku Wrocław

Ból barku to pojęcie bardzo ogólne, ponieważ obręcz barkowa jest bardzo złożoną strukturą. Ponadto wyróżnia się ponadprzeciętną ruchomością, co z pewnością naraża ją na liczne przeciążenia. Zespół bolesnego barku i inne problemy z barkiem biorą się najprościej mówiąc na skutek jego zużywania lub są konsekwencją urazów.

Przyczyny Zespołu Bolesnego Barku

Do najczęściej występujących zalicza się:

zespół bolesnego barku

Leczenie Zespołu Bolesnego Barku Wrocław

W leczeniu zapobiegawczym przede wszystkim trzeba zacząć od odciążenia kończyny. Unikanie obciążeń a także ruchów, które sprawiają dyskomfort. W przypadku niestabilności lub w stanach po "wybiciu" warto zaopatrzyć się w temblak i częściowo unieruchomić bark.

W przypadku przewlekłych zmian:

W sytuacji, gdy leczenie zachowawcze nie przynosi rezultatów, pozostaje leczenie operacyjne.

Dlaczego fala uderzeniowa jest tak skuteczna w terapii Zespołu Bolesnego Barku?

Fala uderzeniowa jest niczym innym jak falą mechaniczną oddziałującą z dużą intensywnością na zmienione chorobowo tkanki. Zmienione chorobowo struktury znajdują się dość głęboko wewnątrz barku dlatego w przypadku standardowej fizjoterapii działanie zabiegów zatrzymuje się na głębokości kilku milimetrów i jest nieskuteczne. Działanie fali uderzeniowej dociera kilka centymetrów w głąb barku i wytwarza mikrouszkodzenia na bolesnych ścięgnach/więzadłach przez co umożliwia organizmowi nadbudowę uszkodzonych włókien kolagenowych. Przeczytaj więcej na temat fali uderzeniowej.